Meteorfall was het eerste project dat ik ooit zelf heb gemaakt. Het begon met een boek dat "Programmeren voor Kinderen" heette. Dit boek heeft mij geïnspireerd. In dit boek leerde ik als kind programmeren in Python. Het boek eindigde met een projectje waar een duikboot luchtbubbels moest ontwijken. Ik heb het concept iets aangepast naar een figuur dat de meteoren van boven moest ontwijken.
Het spel zat als volgt in elkaar.
Jij controleert Harry (het poppetje) met de pijltjes. Harry kan alleen naar links en naar rechts.
Gelijk wanneer je het spel opstart gaat de tijd lopen. De meteoren worden vrij hoog gecreëerd, dus het duurt even tot ze bij Harry in de buurt komen.
Wanneer Harry in contact zou komen met een meteoor zou het spel voorbij zijn.
Ondanks dat het spel afgelopen was bleef de tijd doorlopen. Om het spel opnieuw te spelen zou je het helemaal opnieuw moeten opstarten.
Later heb ik blijkbaar nog een remaster gedaan van dit spel. Ik kan me ook herinneren dat ik in nog een andere versie meerdere spelers heb toegevoegd, maar die kan ik nergens meer terugvinden. Je kunt, als je dat wil. Meteorfall 1.5.1 heeft wel een puntentelling, gebasseerd op het aantal meteoren dat de grond raakt. Ook deze puntentelling stopt niet als het spel over is, en de collision-detectie tussen Harry en de meteoren klopt niet. Maar goed, wat verwacht je van een elf-jarig kind.
Hier kun je de eerste versie van MeteorFall downloaden. Python 3 is nodig om het te runnen. Ik zou niet weten waarom je dit zou willen downloaden.
Hier kun je de laatste versie van MeteorFall downloaden. Python 3 is nodig om het te runnen. Ik zou niet weten waarom je dit zou willen downloaden.